Wednesday 28 October 2015

Filled Under:

SUBHANALLAH!! KUASA ALLAH~ 5 TAHUN LUMPUH, TAK SANGKA DAPAT BERJALAN SEMULA SEWAKTU DI MADINAH



Sepang, 28 Okt: Seorang jemaah haji, Fatimah Abd Latif, 60, tidak menyangka dia boleh berjalan semula sewaktu berada di Madinah sedangkan sebelum ini sudah lima tahun badan belah kirinya lumpuh akibat dari angin ahmar.

Menceritakan kejadian ajaib itu, Fatimah berkata dia menyedari kakinya boleh bergerak semula selepas dia bangun dari tidur dan bersiap sedia menunaikan solat Subuh di Masjid Nabawi.

"Saya terus memanggil anak perempuan supaya memeriksa kaki kiri kerana masih tidak percaya dengan apa yang dialami pada waktu itu.

"Kemudian, saya cuba bergerak tetapi hanya dapat bergerak tiga langkah sahaja. Bagaimanapun, saya cuba lagi bergerak dengan bantuan anak dan menantu untuk menunaikan solat Subuh di Masjid Nabawi," katanya di KLIA ketika ditemui wartawan sebagaimana memetik laporan myMetro.

Tambah Fatimah lagi, ketika dia tiba di Madinah untuk ke Makkah dia masih lagi memerlukan kerusi roda untuk bergerak.

"Alhamdulillah, syukur kepada Allah kerana setiap hari saya berdoa termasuk di hadapan Kaabah memohon supaya kaki kiri boleh bergerak dan sihat untuk menunaikan ibadah.

"Allah memakbulkan doa saya dan kami sekeluarga berasa terharu, sebak serta bersyukur atas nikmat ini," katanya.




0 comments:

Post a Comment